Riječ ravnatelja

Damir Paparić, prof.

Srednja škola Markantuna de Dominisa Rab osnovana je kao samostalna ustanova 15. studenog 1962. Rad je započela kao Ugostiteljska škola s praktičnom obukom.

Dvije godine prije toga djelovala je nesamostalno kao Područna škola Rab pri Ugostiteljskoj školi Opatija.

Naziv je dobila prema Rabljaninu Marku Antunu de Dominisu, velikanu crkvene, filozofske i znanstvene misli.

Otvaranje Škole bilo je potaknuto intenzivnijim razvojem turizma
i potrebom za ugostiteljskim kadrovima.

Škola danas

Svoj razvojni put i danas oslanjamo na upisu učenika u ugostiteljska i turistička zanimanja( konobar, kuhar, slastičar, turističko- hotelijerski komercijalist i hotelijersko- turistički tehničar). Vremenom su se uvodili i drugi programi među kojima je i opća gimnazija iz koje se profilira većina rapskih intelektualaca. Značajno mjesto u obrazovanju imaju strojarska zanimanja (automehaničar, vodoinstalater, instalater grijanja i klimatizacije) i zanimanje prodavač.

S punim pravom Škola ističe kvalitetu ugostiteljskih kadrova koji su svojim obrazovanjem pridonijeli ukupnom statusu rapskog ugostiteljstva, turizma i gostoprimstva na otoku, ali i izvan Hrvatske.

Škola se aktivno uključuje u cjelokupan život Raba. Sudjelujemo redovito na smotrama, regionalnim, državnim i međunarodnim natjecanjima kao i međunarodnoj suradnji sa školama iz njemačkih gradova  Kassela i Eschwega.

Pravovremeno smo se uključili u procese cjeloživotnog obrazovanja pa se u Školi već nekoliko godina provode programi doškolovanja, prekvalifikacije, osposobljavanja i usavršavanja.

U ovoj školskoj godini u redovnom obrazovanju Škola ima 10 razrednih odjela, 147 učenika i 33 zaposlena djelatnika.

Živjeti na otoku nije jednostavno pa je svaki upisani učenik razlog da budemo bolji.

Strategija razvoja i planiranja srednjoškolskog obrazovanja na Rabu mora polaziti od konteksta održivog razvitka u čemu je najbitnije pokušati zadržati što veći broj mladih na otoku, podizati obrazovnu strukturu stanovništva i prenijeti na Školu ulogu nositelja cjeloživotnog obrazovanja.

Skip to content